DIY zkrášlovače: Boj proti lupům

V pubertě jsem strašně trpěla na lupy. Nebo asi ne strašně, ale trpěla jsem na svědění hlavy a, no, lupy :D Nikdy jsem sice nebyla žádný „snížek“, který sklepává nános z ramen, ale příjemné mi to nebylo. Vyzkoušela jsem asi milion různých šampónů, od těch normálních v drogérce, přes drahé z kadeřnictví, po speciální z lékárny. Teď už je to dobré, každý si svou cestičku najde. Čas od času mě hlava ale zasvědí, tak jsem se rozhodla vyzkoušet různé domácí přírodní DIY kůry, které jsem našla v různých článcích o péči o vlasy.

Tenhle článek nebude deníček zápisků z průběžného zkoušení, protože bych chtěla popsat víc masek, některé už jsem zkoušela v minulosti a některé vyzkouším teď, tak by v tom byl nepořádek. Prostě to bude dneska taková normální recenze.

Schválně jsem vybrala masky z jednoduchých ingrediencí, které všichni máme doma, a taky z ingrediencí, které mi jsou příjemné. Spoustu domácích masek mám vyzkoušených a některé mi nebyly moc příjemné (třeba banánová nebo vajíčková), ale o těch třeba jindy. Dneska to bude maskách proti lupům.



Zdroj
Tahle maska se, podle článku, hodí nejlépe pro mastné vlasy s lupy. Smícháme bílý jogurt s medem (přiměřeně, děcka, přiměřeně), a necháme působit tak čtvrt hodinku, píšou v článku. Já myslím, že každý podle svého gusta (protože vždycky zapomenu hlídat čas, což je u přírodních masek docela v pohodě, ale jednou jsem si takhle v pubertálních letech dělala módní melír a fólie z hlavy pak sundávala za syčení a stoupání dýmu z vyperoxidovaných vlasů, to bych nikomu nedoporučovala). Každopádně, tato maska by měla, jak říká článek, vyrovnávat pH a čistit a hydratovat pokožku hlavy. Odkazy na původní články najdete při kliknutí na nadpisy u masek :)

Na první pocit se může zdát příjemná, tahle maska jedna vykutálená. Jogurt z ledničky pěkně chladí a kdo má rád řecký jogurt, no, tak si ho v podstatě dává na hlavu. Po chvilce mě ale maska na hlavě začala svědit, což je přeci přesný opak toho, co chci! Hlava mě svědila hned od umytí a do druhého dne se vlasy pěkně zamastily. Takže za mě ne, tuhle na lupy a svědění hlavy používat nebudu. Nevím teda, na co bych ji vůbec používala, není příjemná.



Zdroj
Jednou z dalších přísad, které často obsahují různé přípravky proti lupům, je právě Tea Tree olejíček. Když to jde s eukalyptovým olejem, jak radí různé články, tak proč by to nešlo s Tea Tree? Věřím, že je to taky takový všelék, takže ho smíchám s několika lžičkami kokosového oleje a hezky a pečlivě vmasíruji do lebečního prostoru. Nechám působit libovolně, načuchám se té intenzivní vůně a jdu umýt jako normálně. Účinky nesvědění vydrží tak 3 – 4 dny, což je super. Taky vůně Tea Tree olejíku docela vydrží, komu není příjemná, ten se asi moc radovat nebude, zůstává i po umytí šamponem. Tuhle masku mám ozkoušenou jako účinnou a mám ji ráda.

Zdroj


Na tuhle masku jsem původně narazila u článku o přírodním zesvětlení vlasů. Vlasy mi sice přírodně nezesvětlila, ale k mému naprostému šoku mě přestala okamžitě svědit hlava na několik dní. Neříkám, že mě hlava svědí nějak často, většinou po sportu, nebo když jí mám celý den v čepici, ale i tak to někdy cítím. Díky téhle masce jsem si ale připadala jako znovuzrozená, byl to tak patrný účinek, že jsem si toho opravdu musela šokovaně všimnout. Ocet je vůbec docela kouzelník a mám pocit, že je často docela zatracovaný, protože to není žádná oblíbená voňavá pochoutka. Zatím jsem ho používala třeba k ustálení barvy na oblečení a různému čištění všeho možného, ale jako kosmetickou přísadu ne, tak je pro mě ještě novinkou. Ale prozkoumám, co umí, a dám vědět :)

Tahle maska má i svou "stinnou" stránku (ale co nemá, že). Ocet je docela "drsná" záležitost a je docela agresivní. Takže pozor vy všichni s citlivou pokožkou hlavy a pletí. Neumím masku nanášet normálně, takže mi sem tam steče čůrek do obličeje. Pozor na oči! V místech, kam mi tahle maska stekla, mi pleť zrudla (jen zrudnutí, žádné pupínky, vyrážka nebo svědění ne). Na pleť bych si tedy ocet nedala ani za milion. Druhá negativní vlastnost téhle masky je vůně, respektivě zápach. Ocet má takový čpavý a dráždivý odér a není to moje nejoblíbenější vůně na světě. Naštěstí to nevoní tak intenzivně, že bych to nezvládla, po chvíli vůně začne oslabovat, ale při nanášení masky na vlasy mívám otevřené okno, abych se mohla nadechovat čerstvého vzduchu, protože se mi z toho dělá trochu nevolno. 



Zdroj
Na vyzkoušení kopřivové masky jsem musela počkat do jara, než vyrostou kopřivy :D Když jsem na ně šla, tak jsem měla za to, že kopřivy jsou takové ty velké trsy nebezpečných květů, ale tím se jen potvrdilo, jak moc panelákové to jsem dítě. Jarní čerstvé kopřivy jsou totiž úplně malé přízemní kytičky (které ještě nestihly dorůst do správné výšky). Myslela jsem, že taková mrňata moc nepálí, ale chyba, pálí to jako čert. Teď už je léto (i když se to někdy nezdá) a mám doma nasušenou zásobu, kterou postupně doplňuji podle nálady. Druhou variantou je si koupit už nasušený čaj v obchodě. Já vždycky využívám návštěv u babičky na vesnici a už předem jí úkoluju, co mi má nasušit ze zahrádky.

Musím se hned na začátek přiznat – nemám ráda kopřivy (nečekaně). Vím, že kopřivový čaj je vážně skvělý na všechny problémy se záněty močových cest a ledvin, ale přijde mi tak nechutný, že bych ho nevypila ani za milion. On totiž tak divně smrdí. Prostě ho nemám ráda a hotovo. Vždycky, když si dělám kopřivovou masku (což jsou jen kopřivy vylouhované ve vodě), tak si toho čaje teda přeci jen trochu cucnu, ale vzápětí lituji , protože mi nechutná.

Komu ale chutná, jsou moje vlasy. Ty sosají kopřivovou masku jak vosy sladkou limonádu a hrozně se z ní radují. Při splachování začnou být vlasy na omak hrubé a jakoby matné pocitově (jako jsou lesklé vs. matné fotky), nečekejte žádný pocit hebkých peříček jako po balzámu. Jenomže to je jen při smývání. Po umytí jsou načechrané, mají objem a vypadají zdravě. Překvapilo mě, že i druhý den vypadají vlasy hezky (myju je obden) a vydrží neumyté mnohem déle! I hlava tolik nesvědí, kouzlo. Takže kopřivu určitě mezi zázraky zařaďte, ony jsou ty kytičky prostě kouzelné.


U heřmánkové masky vždycky myslím na krtečka, měla jsem jako malá tu knížku, ve které šel hledat tu podivnou kytičku se jménem Matricaria chamomilla, procestoval celý svět a nakonec jí našel doma na zahrádce. Vždycky jsem přemýšlela nad tím, jak dlouho mu ta cesta musela trvat a že to ta myška do té doby přežila, ale ok, nebudu to takhle blbě zkoumat. Prostě heřmánek je príma, mám ráda jeho vůni i chuť, je skvělý na teplotu, na podrážděný žaludek, na usínání, na nachlazení, na všecko. Bohužel neroste všude, jako kopřiva, takže si ho kupuju nasušený v lékárně.

Zdroj

Čas od času si s ním spláchnu vlasy a k mému zklamání mi je nikdy nezesvětlil. Teda, zase až tak moc tím překvapená nejsem, ona tato přírodní zesvětlení asi fungují jen na blondýny, což já nejsem. Z černovlásky heřmánek blondýnu neudělá (což teda taky nejsem, ale snad víte, kam tím mířím :D). Určitě ale vláskům dělá dobře, jsou pak lesklé a veselé, ale na lupy moc neúčinkuje, už druhý den mě po něm svědí hlava (při používání silikonových a parabenových šamponů). I přes to si s ním ale čas od času spláchnu vlásky, protože je to prostě heřmánek ♥



Otestovala jsem tedy 5 různých domácích přírodních masek na vlasy. Jako top 1 vychází jednoznačně kopřiva. Dvojku bych dala tea tree olejíčku s kokosem, ale kdo nemá rád tuhle vůni, bude bědovat. Na třetím místě je heřmánek, který je takové miloučké potěšení snad pro každého, protože krásně voní a je moc příjemný. Na třetí místo je pak maska s octem, která mi přijde dost nechutná, ale s vlasy dělá divy. A poslední je maska med + jogurt, která je úplně k ničemu a svědí po ní hlava.


Znáte některé z masek? 
Jaká je vaše metoda na boj proti lupům a svědivé hlavě?


Komentáře