Jeffree Star Cosmetics: Vzpomínka na léto


Hrozně dlouho jsem toužila po těch jednorožcových rtěnkách od umělce/makeup artisty/kdysi zpěváka/nevímčehoještě Jefree Star. Když přišel se rtěnkami nevšedních barev a nevšechní názvů (třeba Unicorn Blood - jednorožčí krev), tetelila jsem se představou, že si jednou tuhle slavnou parádu taky pořídím. Tekuté matné rtěnky Jefree Star Cosmetics jsou ale pořád vyprodané. V létě se objevila limitovaná edice, tak jsem neváhala a dvě rtěnky si objednala. Netušila jsem, jak takové objednávání zboží z USA funguje. Musela jsem třeba na celnici dokazovat platbu a spoustu dalších věcí (a ještě pětikilo na poště za to, že mi balíček doručila)... Psala jsem o tom už u rtěnek Kylie Cosmetics, koho by zajímal větší detail, mrkněte tam. Upřímně, objednávat si tímto způsobem něco každý měsíc je pro mě nemyslitelné. Jednou za rok jako dáreček za to, že jsem byla celý rok hodná, ale půjde. Možná. Teď už se ale podíváme, co jsem si to objednala pěkného.



Růžová krabička a pořádně zabalené rtěnky ve vlastním žlutém balícím papíru se mi hrozně líbily. Na dně krabičky na mě koukala kartička s fotkou Jefreeho. Na druhé straně kartičky byly vyobrazené všechny rtěnky z letní kolekce. 



Letní kolekce rtěnek měla i speciální letní barvu barvu - "klasické" velour liquid lipstick mají růžové víčko. Žlutou. Zas až tak moc žlutou nemiluju, ale v tomhle provedení vypadá když nic jiného, tak zajímavě. Letně. Žlutá s růžovou by mě asi ani nenapadla a myslím, že jsem byla na první pohled překvapená. Nejvíc se mi v této kombinaci líbí ten balící papír.



Koho zajímají video tutoriály a nebojí se experimentovat s barvičkami, tomu by se mohl líbit youtube kanál, který Jeffree Star má. Zároveň se připravte na jednorožce, třpytky a Drag Queens. To jen tak okrajově. Upřímně, pro mě to je něco tak skvělého, že (samozřejmě s pořádnou dávkou hejtrů) může Jeffree & spol. svobodně natáčet videa a prezentovat se tak, jak chce. Když to vezmu kolem hodně velkou metaforou, tak je pro mě inspirací. Dělá to, co ho baví a v čem je dobrý a to je to, co bych v životě chtěla taky. Ale zpátky ke rtěnkám.



Tím, že Jeffree sám používá spoustu makeupu, chtěl svou vlastní kosmetiku vyrábět takovou, aby byla dobrá. Z letní kolekce jsem si vybrala dvě matné rtěnky Velour Liquid Lipstick - Watermelon Soda  a 714. Dneska už bych si je asi znovu neobjednala, protože to nejsou přesně ty barvičky, které bych milovala a chtěla nosit každý den. Jenomže, tak moc jsem si je přála, znáte to. 


Jako první si představíme barvičku Watermelon Soda. Na swatche se můžete podívat ve videu na konci článku, se kterým jsem si (ač to nevypadá) přes léto hrozně vyhrála. Nechápu, že mi trvalo sepsání recenze tak strašně dlouho, jsem ostuda.


První, co vás na rtěnce Watermelon Soda zaujme, je její vůně. Dostála totiž svému jménu a voní po melounech! Krásná a šťavnatá melounová letní vůně. Barva je velmi dobře pigmentovaná a je taková zvláštní červenorůžová. Není to klasická rudá jako ze starého filmu, ale je letní, zvláštní a výrazná (na mě někdy až moc).


Balení je klasické průhledné se šroubovacím víčkem a efektem "iluze" klasické rtěnky. Aplikátor je ohromně zvláštní věc, protože je tvarovaný speciálně ke rtům. Má uprostřed takovou prohlubeň, díky které by se měla barva nanášet lépe. Mi se s ním upřímně moc dobře nepracuje, protože mám poměrně malé rty, takže stejně používám jen špičku aplikátoru, abych je dobře vykreslila. Co mě na této tekuté rtěnce zarazilo je jemné štipkání, když ji nanesu na rty. I proto ji tak často nenosím, vlastně skoro vůbec a používám hlavně na míchání s jinými.


Druhý kousek z letní kolekce se jmenuje 714 a jedná se o comeback oblíbené barvičky, kterou si fanoušci vyprosili. Tato rtěnka po melounech nevoní. Je to hodně světlá barva. Trochu jsem doufala, že bude víc nude, i když mi mohlo být podle fotek jasné, že nebude. Co u webovek Jeffree Star Cosmetics chválím, jsou swatche, které opravdu odpovídají barvě rtěnky. 


U rtěnky 714 jsou potřeba dvě (ale tenké) vrstvy, aby barva zakryla rty. Přeci jen je rtěnky poměrně světlá. Aplikátor i letní balení má stejné, jako její melounová ségra. Na rozdíl od melounové mě ale na rtech neštípe (hurá!).



Obě rtěnky zasychají do matného finiše a mají poměrně dobrou výdrž. V klidu s nimi můžete pít, trochu se obtiskávají, zvládnou i nějaké to zobání. Během oběda se ale ztrácí, mastnota jim nedělá dobře. Díky tomu se ale dobře odličují. Na rtech jsou jinak ale velmi příjemné a nevysušují. 



Myslím, že se mi rtěnky líbí mnohem víc jako doplněk, než jako kosmetika. Zase až tak moc z nich nadšená nejsem. Ani jeden z odstínů mi nesluší. Melounová je nositelná sama od sebe, 714ka ale ne. Společně s Dolce K, u které jsem taky netrefila odstín, jsem z nich byla v létě dost nešťastná a netušila, co s nimi dělat. Potom jsem narazila na spásné video o tom, jak kombinovat tekuté rtěnky a od té doby jsou Dolce K a 714 moje nejoblíbenější při mixování různých nude odstínů, které absolutně miluju. Miluju je dokonce tak, že jsem o nich natočila další veleúspěšné video (mrk tady). 



Finální verdikt? Jeffree Star Cosmetics Velour Liquid Lipstick jsou spíš touha po značce, než touha po skvělém produktu. Ve srovnání s naším českým Dermacolem a jejich barvami na rty se může jít Jeffree zahrabat. Rtěnky mají ale krásný matný finiš a skvěle se hodí na mixování. Kdo rád mixuje vlastní barvičky, pro toho nabízí Jeffree ve svém portfoliu taky bílou barvu. Mi ji nahrazuje právě světlá 714. Pokud milujete Jeffreeho a bez jeho rtěnek si nedokážete představit život, pak do nich určitě běžte. Jinak se bez nich v klidu obejdete.


Nemůžu s klidným srdcem říct, že už si nikdy žádnou rtěnku od Jeffreeho neobjednám, protože se mi prostě líbí. Každý máme ty své guilty pleasures a společně s klanem Kardhashians patří Jeffree k těm mým. Naštěstí jsou jeho rtěnky často všechny vyprodané (štěstí pro mou pěneženku). Dělám si ale zálusk na odstín Celebrity Skin a Gemini, bez kterých v životě asi nebudu šťastná :D Uvidíme, uvidíme, třeba zase v létě.

Těm, kteří statečně dočetli až na konce, moc děkuji. Nemohla jsem si ale odpustit dlouhou recenzi, protože rtěnky jsou ohromně fotogenické (když už nic jiného, tak alespoň dobře vypadají). A na konec ještě video, kde můžete vidět rtěnky v akci :)




Komentáře

  1. Rtěnky mají krásné odstíny a pěkný matný finish ale já osobně bych si je nepořídila protože nějak nemám pocit že bych je nutně musela mít. Naprosto souhlasím s třetím odstavcem od konce, prostě je to touha po značce a mít něco slavného amerického. Vím že neblogerské okolí tohle nepochopí ale každý máme to své.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. I neblogerské okolí má určitě touho po něčem, někdy je to značkové oblečení, jindy třeba exotická dovča. Čím víc se pohybuju v bjůty světě, tím víc takovýchhle tužeb pociťuju :D

      Vymazat
  2. Jo, touhu po značce obecně celkem chápu. Já to tak třeba měla s Kat Von D, dokud jsem si přes překupníky nepořídila za asi litr jednu z jejích Studded Kiss rtěnek. Vypadá cool, ale skoro vůbec ji nenosím. :D A vždycky slintám nad KVD paletkama, ale pak si uvědomím, že mám tolik indie stínů, že další barevnou paletku vážně nepotřebuju... :D

    Přiznám se ale, že po Jeffreeho věcech vůbec neprahnu. Jednak se mi nelíbí ten plastový barbínovský design, druhak se mi nelíbí Jeffree. :D Dřív mi přišel jako zajímavá osobnost, ale poté co jsem se doslechla na netu, jak se chová k fans (ve zkratce jako debil a rasista), tak už mu teda moc nefandím. I Kat Von D, která jej přiměla k tomu vytvořit si vlastní značku kosmetiky, od něj dala ruce pryč (poslední kapkou u ní bylo, že nezaplatil jejímu kamarádovi, co mu vytvořil logo). Pokud tě to zajímá, doporučuji recenzi paletky Beauty Killer od Stephanie Nicole, tam rozebírá i pozadí jeho tvorby. Neříkám, že pro jiné značky nedělají debilové a kreténi, ale když se blbě chová tvář, co tu značku prodává, odradí mě to. Myslím, že i drag queens by se měly chovat k ostatním s respektem a slušně, neberu to jako součást toho, čím jsou a jak se prezentují. Mnohem radši mám třeba méně známou drag queen Kimberly Clark s jejím šíleným hárem a nadsázkou. Má super seriál "anti-haul", kde vtipně popisuje, proč si určité kosmetické věci nekoupit, a dokáže mluvit chytře i o sociálních otázkách (genderu, konsumerizmu atp.). :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc lidí, kteří by po Jeffreeho produktech prahli, ani neznám (všeho všudy sebe a kamarádku :D). Já moc tyhle diskuze na internetu nesleduji a ani mě to moc nezajímá, nechci si zklamat svou radost z vytoužených rtěnek a bůhví, jak to doopravdy je a kdo za co může. Na Kimberly Clark se podívám ráda, to mě bude bavit. A už se těším na dalšího RuPaula :D

      Vymazat

Okomentovat

Děkuji za komentář ♥